Onder ons

(DUTCH)

Met een vastberaden serieuze mentaliteit, sarcasme en waardering voor het vrouwelijke lichaam in al haar diversiteit is een concept voor het merk A(R)MOUR, en aanvullend een lingerie-collectie, tot stand gekomen. De focus ligt op een comfortabele, natuurlijke, niet-geseksualiseerde stijl die zowel esthetisch als praktisch is.

Aanleiding

In Nederland maken vrouwen zich niet zozeer druk om lingerie, maar wel om comfort en de meeste vrouwen willen een beha ter ondersteuning. Waarom zouden we lingerie kopen om mannen te pleasen en niet onszelf? Laten we kijken naar wat het lichaam nodig heeft van lingerie, er is zoveel schoonheid in de natuurlijke lijnen van het lichaam.

Onderzoek

De sex-positieve feminist van de generatie Z is bewust van haar sexualiteit en zij heeft het recht om haar eigen keuzes te maken. Maar, er is nog steeds sprake van een dubbele moraal voor mannen en vrouwen. Vrouwen hebben een rolmodel nodig die ze zelfacceptatie leert, in plaats van onzekerheid geeft. Als we willen dat vrouwen goed in hun vel zitten, is het belangrijk dat het ideaalbeeld van vrouwen in onze beeldcultuur niet al te eenzijdig en onrealistisch is. Het is nu tijd om diversiteit te omarmen als de nieuwe industriestandaard. Een diversiteit in huidskleuren, kledingmaten en een mix van stijlen. Ik zie een toekomst waar vrouwen hun eigen schoonheid zien en nieuwe normen maken.

 

© Aletta Spanninga 2017