COSTUMIZE

SAMSUNG CSC

Probleemstelling: De beoogde doelgroep van COS komt niet overeen met de consument die de winkel bezoekt.

Voorstel: Een campagne genaamd COStu- mize zal worden opgezet met als doel de beoogde doelgroep naar de winkel te trekken. Door middel van een yer op social media, een facebook-event en een promotiefilm zullen de evenementen onder de aandacht worden gebracht bij de eigenzinnige minimalist.

Social media: Social media is een goed middel om COStumize te promoten en de eigenzinnige minimalist bewust te maken van het plaatsvinden van het evenement.

SAMSUNG CSC

Voucher: Daarnaast zal er een winactie gelanceerd worden. Wie een foto deelt van zijn of haar geCOStumizede item met in de caption #COStumize en @ cosstores maakt kans op een voucher van 100 euro te besteden bij COS. Dit is bedoeld om zo veel mogelijk mensen kennis te laten ma- ken met COStumize.

SAMSUNG CSC

Event: De lancering van de campagne COStumize zal plaatstvinden tijdens de Mercedez-Benz Fashion Week. Hiervoor zal er een MBFW o schedule event worden georganiseerd. De lancering van deze campagne is bedoeld voor pers, bloggers en bekende nederlanders. Na lancering wordt het event gepresenteerd in de COS stores.

Het persevent zal plaatst vinden in galerij 5&33, welke geves- tigd zit in het art’otel Amsterdam. Tijdens het persevent zullen drie nationale designers een kledingstuk van COS costumizen op locatie. Het kledingstuk word gedragen door een model, hierdoor is het eindresultaat gelijk toonbaar.

Na de lancering van de campagne, zal er voor 10 dagen een event in de winkel zijn. In de etalage zal er een installatie gepre- senteerd worden. Deze installatie zal een werkplaats zijn waar twee nationale designers kledingstukken van de consument kunnen costumizen. Bij deze bewerkingen kunnen bijvoorbeeld vormen worden aangepast of bijvoorbeeld materialen en/ of fournituren worden toegevoegd.

COSTUMIZE handout

© Aletta Spanninga 2016